13 februari 2013

Tankar om gårdagens spektakel

President Obamas State of the Union-tal  (SOTU) konkurrerade med rapporterna och jakten på Christopher Dorner i går kväll och jag slår vad om att Dorners öde intresserade fler tittare.

Jag måste i ärlighetens namn tillstå att jag inte lyssnade till Obama heller men jag har läst talet.

Jag är inte intresserad av att titta på hur presidenten avbrytas av partisan-applåder om och om igen. Jag är inte intresserad av att se närbilder på andra nationellt kända politiker. Jag är inte intresserad av bilder på Michelle som gör sitt bästa för att försöka visa att hon avgudar sin man. Jag är inte intresserad av att se speciellt utvalda gäster med en agenda från Newtown eller Sandy eller Grön Energi. Allt detta är politisk kabuki och jag är inte intresserad.

Alla känner till Obamas agenda och vet vartåt han strävar så det finns mindre anledning än någonsin att arrangera ett spektakel som SOTU där alla bara klappar i händerna åt allt vad Obama säger.
 Barack Hussein Obama är oförmögen att erkänna att han har fel, justera sina prioriteringar, eller tala sanning. Att sammanfatta hans mest skrämmande påhitt just nu skulle kunna förklara hans hatfyllda, irrationellt natur och hans hat mot frihet och kapitalism, men det finns tid att bena upp det senare. Den skada han orsakar politiskt har lämnat mig oförmögen att hysa någon som helst respekt för honom. Han är inget annat än en fiende i USA: en "Manchurian Candidate," som använder sin position till att förstöra Amerika.

3 Kommentarer:

Anonym sa...

Ett klarläggande till Dina tankar om spektaklet, Berit.
http://uncensoredtv.net/judge-andrew-napolitano/?UTV=1&v=GEjGCyGN2ZA
Hälsn/SafU

top20topcat sa...

Obama är en produkt.
Gjord för att vilseleda.

fehunden sa...

Obama är en produkt.
Gjord för att vilseleda.

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.