25 februari 2013

I landet med världens mest generösa 'flyktingpolitik' kommer det att behövas många sådana duktiga lärare

Sveriges Television visade nyligen ett program om en skolklass i Kista, Stockholm. Den enda svensk som barnen i klass 2A känner är deras lärare. Vid minut 2:20 säger hon att alla barnen är svenskar eftersom de är födda i Sverige. Avsikten är god, kanske de känner sig mer "integrerade" då. Men senare frågar hon om de har svenska kompisar. En smula motsägelsefullt. På YouTube hittade jag ett sammandrag av programmet:




Tips Gummihund

6 Kommentarer:

Arlav sa...

Jag opponerar mig å det grövsta mot påståendet i rubriken om "världens mest generösa flyktingpolitik".
"Flyktingpolitik" inom citationstecken hade jag till nöds kunnat acceptera men rätt benämning är "invandringspolitik" och inget annat.
"Flyktingar" är dessa nyanlända absolut inte, möjligen att de "flyr" från fattigdom för att få livstids fri försörjning i Det Förlovade Landet Sverige. Ett land befolkat av korkade svennar som till stor del tvingas arbeta för "de nyanländas" försörjning..

Knute sa...

Du har så rätt, Arlav. 95% av alla asylsökande saknar pass. De är inte flyktingar med behov av skydd, det är därför de slänger sina pass för att kunna uppge falska skäl till varför de behöver asyl. Så jag följer ditt råd och sätter 'flykting' inom citationstecken i rubriken.

Knute sa...

”Ett första steg för att skapa ett harmoniskt förhållande mellan ursprungsbefolkning och nytillkomna skulle dock vara att faktiskt minska volymerna som kommer hit. Om vi istället tagit emot en tiondel av vad vi gör nu, skulle klassen i Husby rent statistiskt ha tre elever med utländsk bakgrund, istället för trettio. Dessa tre elever skulle då lära känna pursvenskar, och troligen känna sig som lite mer svenska själva. Samtidigt skulle svenskens frustration minska, och man skulle kanske återigen kunna betrakta en utlänning med intresse och nyfikenhet, istället för som en kolonisatör och snyltare.”

http://tobbesmedieblogg.blogspot.se/2013/02/nar-blir-man-svensk.html

Anonym sa...

Varför envisas man med att skriva FLYKTINGBARN. Det är i nästa 100% unga män. 16-17 år. I deras hemländer ses de som MÄN och borde också ses som män här. Det är inga små oskyldiga barn vi talar om!

Anonym sa...

~ ~ Namninsamling ~ ~
STÖD POLISENS REVA-PROJEKT - http://upprop.nu/VJGT

Anonym sa...

Jag är fasen i mig inte svensk bara för att jag är född här.

Jag är svensk för att jag anser mig vara det.
Jag är svensk så jämrans in i själen så att jag förkastar all jämrans religion.- Eftersom det ÄR MIN RÄTT att göra så!

Jag är svensk, därför att detta landet har gett mig allt för att jag skall kunna vara den personen jag är i dag.

D v s en person som inte ligger andra till last.
OK! Jag kan inte svära mig fri från barnbidraget- även om jag skulle vilja det.
Inte heller studiebidraget som tvingades på mig.
Eller slavlönen jag fick under min värnpliktstid.

Men annars!

F--k me!

Jag har gett betydligt, mycket mer- ENORMT mycket mer än jag någonsin fått tillbaka av staten...

Och jag skall vara tacksam för det?

Ann Onym

Skicka en kommentar

Vi uppskattar dina kommentarer men kan bara publicera dem om du skriver namn eller signatur! Det går annars inte att veta vilken Anonym man diskuterar med.